fredag 13 juli 2012

Fredagkväll.

    om ADD.
Fick tips av Jessika om den här länken. Har ni läst?

..


Snart har vi haft hand om kafét en vecka.
Jag tycker att vi är jätteduktiga. - VI fixar allt där.
Freja och jag.

Vi kokar kaffe och kokar te.
Kokar varm choklad med grädde och minimarshmallows.
Det är inge hett vatten + chokladpulver och grädde på burk - varm choklad inte. 

Nygräddade våfflor med glass och grädde.
Färska jordgubbar till de mesta går att ordna.
Djävulskakan från Malins recept är en favorit har vi märkt.
Frejas chokladbiskvier är snart vida kända.
Hon sålde en sådan till det celebra besök vi hade nu på eftermiddagen.

Jag märker hur roligt jag tycker det är att få vara kreativ - bara en sådan sak som att dekorera våfflor med glass och grädde och färska jordgubbar.
Jag lovar Gordon Ramsey skulle vara stolt.
Hihi.

Flyttar omkring olika saker.
Ordning och reda.
Linjer.
Symmetri.

Tycker att jag har lyft fram dom där sakerna som är viktiga eller till salu på kafét lite mer än vad dom var innan.
Kanske folk ser dom lite lättare nu?

Det skulle finnas fler dynor att sitta på och kanske några mysiga filtar.
Men det finns några nu i alla fall som Mumin har ordnat.

Det är mysigt att plocka in dagsfärska blommor på alla bord.
Tända ljus.
Titta att allt ser rent och fint ut.

Terapi ni vet.



Alla verkar jättenöjda efter deras besök hos oss.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar