torsdag 19 juli 2012

Torsdag.

 
REEBOK SKYE PEAK GORE-TEX® III  
Heldämpad walkingsko med Gore-Tex®-membran för promenader i alla väder. 
Flexzoner i framfoten främjar ett naturligt och skonsamt gångsteg. 

+  hälkil från The Footlab.




( Lånade bilder )


Äntligen nya skor!!
Köpt på Intersport idag.
Nu ska jag väl kunna gå till månen utan att få ont i tassarna? :)

Ska komma ihåg att lämna tillbaka den där fjottiga sulan till sura damen på 'Din sko' på Kupolen.
"- Jag läkte ut hälsporren själv med dom där" sade hon.

Ja, eller hur.?
Det är ju inget stöd ens märker man nu när man blivit expert på det där.
Grr.
Desperat som jag var då så köpte ju jag den såklart.
Men den gubben går inte mer.

...

Har försökt aktiverat mig varenda dag den här veckan.
Att få låna hem Mumins bil underlättar mycket.
Jag har varit till syster flera gånger och fått ärenden gjorda.
Ska ta cykeln jag har här till Floda och ta hit en annan istället.
Den är inge bra att cykla med - den är utan bromsar och jag vill ju kunna cykla med Ville. 


...


A var hit på förmiddagen.
Hon var här en timme.
Jag är tydligen inne i systemet nu.
Inte längre i den där kön.

Bra bra.

...

Veckan har gått fort.
Känns som man inte gör något annat än vaknar på morgonen, och sedan väntar på att få krypa i säng...

Är mest trött.
Vädret gör det inte mycket roligare.
Antingen regnar det jättemycket en stund, sedan smyger solen sig fram och det blir jättevarmt.

(Hoppas alla tänker på det om dom har sin hund med sig i bilen).
På några minuter blir det jättevarmt i bilen när solen kommer fram.

Och så regnar det lite.
Sedan på senare på kvällarna har det blivit fint igen.
Märkligt.










Ibland brukar jag undra hur väldigt olika liv vi alla lever i min bekantskapskrets.


En del människor verkar ha "allt".
- Familj, hus, barn, jobb =  ekonomi,.. Ja allt som berikar ens liv på något vis. 

Hur kan man tycka att sitt liv är tråkigt om man har möjlighet att kunna vara ut på äventyr ibland? 

Man blir lite trött ibland när någon gnäller över "att det är 3 veckor" kvar tills dom ska på (ännu en ) solsemester.
Det finns faktiskt dom som aldrig ens varit utomlands.
Eller dom där som jobbar men ändå aldrig har råd med en riktig semester.
Eller dom som lever på existensminimum och aldrig ens kan tänka tanken att resa iväg..


Utomlandsresor, restaurangbesök/ shoppingturer i stora stan med mera, ha familj / förhållanden är inte självklart för alla.

Vad är det man saknar när man aldrig någonsin verkar vara nöjd?
Verkligheten pyser ut mellan statusraderna i Shabby chic-hemmen.
Den man trodde har allt det man själv vill ha, eller enligt mig lever det liv man själv skulle vilja ha någon gång klagar på sitt "värdelösa skit-liv"..


Oh I know att livet inte är lätt eller att någon är perfekt. Men ni kanske förstår vad jag menar?

Det är ingen katastrof om du inte kommer ut på två utomlandsresor per år, eller om du missar krogen några helger.
LOVAR.












Ska premiär-promenera i nya skorna nu!
Woho!


:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar